Słowa kluczowe a pozycjonowanie
Czy wyrażenia wpisywane w wyszukiwarce są dla pozycjonowania strony internetowej ważne? Ależ oczywiście, gdyż na ich podstawie odbywa się cała strategia i działania związane z optymalizacją, a także dalszym procesem pozycjonowania. Na podstawie analiz słów kluczowych możemy wybrać najbardziej nas interesujące, pasujące do naszej strony www czy oferty w sklepie internetowym.
Podstawowym filarem działań SEO są właśnie słowa kluczowe, które odgrywają olbrzymią rolę i wpływają na skuteczne pozycjonowanie stron internetowych.
Gdzie i kiedy wykorzystujemy słowa kluczowe?
- 1. Podczas analizy konkurencji.
- 2. W momencie wdrażania optymalizacji.
- 3. Przy planowaniu strategii link buildnigu oraz jej realizacji.
- 4. W trakcie monitorowania skuteczności przeprowadzonych działań.
- 5. Do przygotowania raportów, wykresów i innych materiałów marketingowych.
Jak sprawdzić szukane słowa kluczowe
Na rynku dostępne są specjalne narzędzia, dzięki którym dowiemy się jaka jest wyszukiwalność interesującego nas wyrażenia. Ponadto samo Google udostępnia informacje (w narzędziu Google Search Console) o wyszukiwalności wyrażeń, na które pojawia się nasza strona www, co umożliwia monitoring strony pod kątem jej pozycjonowania.
Ciekawym rozwiązaniem na szukanie słów kluczowych będących na topie lub zwiększających swoją popularność jest dodatkowe rozwiązanie Google, mowa tutaj oczywiście o Google Trends (https://trends.google.pl/trends/).