Użytkownik, chcąc znaleźć informację w wyszukiwarce Google, wpisuje zapytanie składające się ze słów kluczowych. Dzięki dostępnym narzędziom możesz dobrać odpowiednie frazy i na ich podstawie przeprowadzić optymalizację witryny, aby pozycjonowanie okazało się skuteczne.
W internecie znaleźć można wiele informacji na temat narzędzi, które wspomagają pozycjonowanie stron www. Warto jednak skupić się na tych najpopularniejszych:
1. Google Adwords Keywords Planer
Jest to bezpłatne narzędzie zintegrowane z Google Adwords
2. Google Trends
Dzięki niemu sprawdzisz popularność słów kluczowych w danym okresie czasowym oraz wyszukasz wartościowe frazy.
3. Google Suggest
Podczas zwykłego wyszukiwania informacji w wyszukiwarce Google otrzymujemy sugestie oparte na pierwszych wpisanych znakach. Są to niezwykle ważne informacje, które możemy wykorzystać przy optymalizacji serwisu.
4. Google Search Console
Analityka wyników zawartych w raportach dostarczanych przez usługę GSC może sprawić, że znajdziemy interesujące wyrażenia kluczowe, które osiągają dobrą pozycję w rankingu.
5. Keywordtool.io
Jest to narzędzie, które ułatwia wyszukanie wyrażeń kluczowych typu long tail, czyli z tzw. długiego ogona.
6. Ubersuggest
Darmowe i proste w użytkowaniu narzędzie, które przedstawia propozycję słów kluczowych pomagające w ustaleniu długiego ogona.
Wskazane narzędzia pomogą nam nie tylko wyszukiwać wyrażenia kluczowe, ale także przeprowadzać ich analizę. Warto z nich korzystać, ponieważ pozycjonowanie i optymalizacja stron internetowych dzięki nim staje się łatwiejsze.