Narzędzia SEO do wyszukiwania słów kluczowych

Jednym z fundamentów skutecznego pozycjonowania stron internetowych jest odpowiedni dobór słów kluczowych.

Użytkownik, chcąc znaleźć informację w wyszukiwarce Google, wpisuje zapytanie składające się ze słów kluczowych. Dzięki dostępnym narzędziom możesz dobrać odpowiednie frazy i na ich podstawie przeprowadzić optymalizację witryny, aby pozycjonowanie okazało się skuteczne.

W internecie znaleźć można wiele informacji na temat narzędzi, które wspomagają pozycjonowanie stron www. Warto jednak skupić się na tych najpopularniejszych:

1. Google Adwords Keywords Planer

Jest to bezpłatne narzędzie zintegrowane z Google Adwords

2. Google Trends

Dzięki niemu sprawdzisz popularność słów kluczowych w danym okresie czasowym oraz wyszukasz wartościowe frazy.

3. Google Suggest

Podczas zwykłego wyszukiwania informacji w wyszukiwarce Google otrzymujemy sugestie oparte na pierwszych wpisanych znakach. Są to niezwykle ważne informacje, które możemy wykorzystać przy optymalizacji serwisu.

4. Google Search Console

Analityka wyników zawartych w raportach dostarczanych przez usługę GSC może sprawić, że znajdziemy interesujące wyrażenia kluczowe, które osiągają dobrą pozycję w rankingu.

5. Keywordtool.io

Jest to narzędzie, które ułatwia wyszukanie wyrażeń kluczowych typu long tail, czyli z tzw. długiego ogona.

6. Ubersuggest

Darmowe i proste w użytkowaniu narzędzie, które przedstawia propozycję słów kluczowych pomagające w ustaleniu długiego ogona.

Wskazane narzędzia pomogą nam nie tylko wyszukiwać wyrażenia kluczowe, ale także przeprowadzać ich analizę. Warto z nich korzystać, ponieważ pozycjonowanie i optymalizacja stron internetowych dzięki nim staje się łatwiejsze.