Co także wiadomo to fakt, iż teksty powinny być unikalne, dobrze nasycone wyrażeniami kluczowymi i naturalne. No właśnie, ale skąd wiedzieć, jakich słów używać, kiedy i w jakiej odmianie tak, by nasze teksty były dobre?
Przede wszystkim, by zapewnić skuteczne pozycjonowanie stron internetowych, trzeba zwrócić uwagę na branżę, której strona jest poświęcona. Po doborze podstawowych słów, warto pomyśleć, czy oprócz długich i ogólnych wyrażeń, w naszym spisie fraz znajdują się także tzw. słowa kluczowe exact match.
Exact Match? A co to?
Mówiąc wprost są to słowa, które występują często w formie nieodmienionej, zazwyczaj są krótkie i od razu wskazują na tematykę pozycjonowanej witryny. Przykładowo, chcąc wypromować serwis na frazę "grzejniki elektryczne", to właśnie ta fraza jest frazą EM, czyli Exact Match. Nie są nią takie wyrażenia jak "sprzedaż grzejników elektrycznych" czy "tanie grzejniki", ponieważ te są w odmienionej formie, bądź posiadają dodatkowe, niepożądane w tym przypadku słowa.
Ok. W takim razie stosować EM, czy może inne wyrażenia?
Obydwa rozwiązania są poprawne i wpływają na pozycjonowanie. Na samym początku wspomniane zostało, że teksty powinny być naturalne – i tego trzeba się trzymać. Oczywiście, pomimo używania kolokacji, synonimów i poprawnej składni danego języka, warto też między słowa wpleść frazy EM – bo to właśnie one mają największą "moc", jeżeli na takie frazy chcemy mieć widoczny serwis.