Warsztat zamknięty

Warsztat zamknięty

Warsztat strategiczny: rozpoznanie potencjału ekonomii współpracy

Formuła zamknięta dla dużych firm i organizacji, w tym dla:

  • organizacji wchodzących lub rozważających „wejście” w ekonomię współpracy
  • organizacji szukających nowych możliwości rozwoju w dynamicznie zmieniającym się środowisku konkurencyjnym
  • organizacji, które potrzebują dodatkowej perspektywy na aktualne projekty, ich zakres oraz odpowiednią priorytetyzację
  • osób, które są motorami zmian w swoich organizacjach
  • osób na których spoczywa odpowiedzialność znajdowania wygrywających strategii w szybko zmieniających się realiach
  • zarządy firm, dyrektorzy marketingu, HR, business development i inne kluczowe osoby w dużych organizacjach

Główne wątki:

  1. Ekonomia współpracy w konkretnym kontekście firmy
  2. Informacja zwrotna dotycząca bieżących projektów z perspektywy ekonomii współpracy.
  3. Szerokie rozpoznanie środowiska konkurencyjnego teraz i na przyszłość
  4. Gotowość transformacyjna
  5. Strategia eksploracji ekonomii współpracy

Zarys agendy spotkania:

Wprowadzenie i dyskusja o ekonomii współpracy

  • rozpoznanie najważniejszych wątków i oczekiwań związanych z ekonomią współpracy
  • ogólne omówienie zarówno luźnych jak i konkretnych pomysłów wewnątrz firmy związanych z ekonomią współpracy
  • identyfikacja obecnych praktyk, procesów i inicjatyw bliskich kulturze ekonomii współpracy

Metodologia wspólnej pracy

  • strategia, a myślenie strategiczne (strategizowanie)
  • metodologia i filozofia lean startup
  • gotowość transformacyjna
  • strategia eksploracji ekonomii współpracy

Szeroka perspektywa na przemiany technologiczne, biznesowe i kulturowe oraz ich wpływ na środowisko konkurencyjne

  • wprowadzenie do internetu rzeczy, big data i sztucznej inteligencji
  • interfejsy konwersacyjne – ścieżki rozwoju sztucznej inteligencji
  • systemy reputacyjne

Potencjały i fale dysrupcji (ang. waves of disruption) na danym rynku

  • środowisko konkurencyjne oraz definicje i granice branży
  • nowe modele biznesowe i przedsięwzięcia ekonomii współpracy w szeroko rozumianej branży w Polsce i na świecie – najważniejsze „duże trendy” w branży
  • wprowadzenie do pojęcia fal dysrupcji (waves of disruption) i dyskusja o kolejnych falach „dużych trendów”

Możliwości dla firmy – jak połączyć szerokie wizje z „tu i teraz”?

  • dostosowane do branży, potrzeb i priorytetów

Gotowość transformacyjna i dalsza strategia eksploracji ekonomii współpracy

  • wprowadzenie do gotowości transformacyjnej
  • jak być lepiej przygotowanym do zmian – jak rozumieć gotowość transformacyjną w kontekście firmy? – dalsza strategia eksploracji ekonomii współpracy
  • podsumowania i wizja kolejnych kroków w obliczu wszystkiego co zostało powiedziane
  • Wymiary strategii eksploracji ekonomii współpracy: myślenie strategiczne (strategizowanie), ludzie i kultura organizacyjna, technologia i informacje, „produkty”, marketing

Skontaktuj się z nami w celu ustalenia szczegółów